آشپزخانه زیبا و ایده آل
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

نکاتی برای طراحی کابینت آشپزخانه

اگرچه اتاق نشیمن اغلب هنگام انتخاب سبک خانه به عنوان یک مرجع در نظر گرفته می شود، اما حقیقت این است که آشپزخانه قلب واقعی خانه است، جایی که بیشترین ساعات را در آن سپری می کنیم و جایی که برای گذراندن اوقات خوشی در کنار غذا دور هم جمع می شویم.

با این حال، و با وجود ایده های از پیش تعیین شده، نمی توانیم بگوییم که یک آشپزخانه ایده آل برای همه وجود دارد: به هر حال، این که آشپزخانه کم و بیش کاربردی باشد یا دارای برخی عناصر یا موارد دیگر باشد، به نیازها و سبک زندگی هر خانواده بستگی دارد.

با این حال، برخی از جنبه های اساسی و ضروری وجود دارد که باید هنگام طراحی آشپزخانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال، عملکرد بسیار مهم است. همچنین باید مکانی راحت با فضاهای مشخص برای پخت و پز باشد تا چند نفر همزمان بتوانند در اتاق باشند و کار کنند.

به همین ترتیب، آشپزخانه برای سازماندهی همه ظروف و ظروف آشپزخانه به فضاهای ذخیره سازی متفاوتی نیاز دارد.

چند ایده برای طراحی آشپزخانه زیبا و کاربردی 

چیدمان U شکل، چیدمان L شکل یا طرح جزیره

چیدمان بسیار اساسی است، به خصوص هنگام طراحی یک آشپزخانه کوچک. مبلمان در این زمینه نقش تعیین کننده ای خواهند داشت. در واقع یکی از اولین گام ها این است که تعیین کنید کابینت های U شکل می خواهید یا L شکل.

اینها کاربردی ترین گزینه ها هستند، اگرچه می توانید یک طرح موازی یا درون خطی را نیز انتخاب کنید. آشپزخانه های U شکل به فضای بیشتری نیاز دارند، در حالی که آشپزخانه های L شکل جایگزین مناسبی برای آشپزخانه هایی با هر اندازه ای هستند.

اگر فضای باز یا آشپزخانه اپن دارید، طراحی آشپزخانه های جزیره ای بهترین گزینه است. هنگام طراحی این نوع آشپزخانه ها، در حالت ایده آل باید حداقل 90 سانتی متر باشد. برای تردد در سراسر جزیره از مزایای آن می توان به زیبایی شناسی، دامنه بصری، تحرک، طراحی و غیره اشاره کرد.

علاوه بر این، برای تسهیل توزیع آشپزخانه، کارشناسان توصیه می کنند که فضا را از یک "مثلث کاری" خیالی متشکل از سه منطقه تعریف شده توسط وسایل: کابینت، شستشو و پخت و پز، مربوط به یخچال، سینک و اجاق گاز در نظر بگیرید.

قفسه هایی برای به حداکثر رساندن فضا

فضای ذخیره سازی در طراحی آشپزخانه بسیار مهم است. توصیه می شود از مبلمان عمودی (برای استفاده بیشتر از نیم طبقه) استفاده کنید، از گوشه ها استفاده کنید و از کشوهایی با طرح های سفارشی استفاده کنید تا در زمان نیاز همه چیز سر جای خود باشد.

اگر به این فکر می کنید که چگونه آشپزخانه ای متناسب با نیاز خود طراحی کنید، به شما توصیه می کنیم که همه گزینه ها را در این زمینه ارزیابی کنید. و ما فقط در مورد مبلمان صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد سایر عناصر تزئینی و کاربردی مانند قفسه ها نیز صحبت می کنیم.

قرار دادن قفسه ها بهترین گزینه برای بهینه سازی فضا است. علاوه بر این، قفسه ها فرصت های تزئینی را افزایش می دهند، زیرا می توانید گیاهان کوچک یا عناصری را قرار دهید که با سلیقه  شخصی شما سازگار باشد.

یک دیوار را با پوشش یا کاغذ دیواری برجسته کنید.

اگرچه یکنواختی در سایر اتاق‌های خانه یک شرط مطمئن به نظر می‌رسد، اما در آشپزخانه لزومی ندارد که چنین باشد. در واقع، هنگام طراحی یک آشپزخانه کوچک یا چند منظوره، یک نکته اساسی این است که یک دیوار را انتخاب کنید و آن را برجسته کنید.

چگونه؟ با رنگ آمیزی آن به رنگ متفاوت، پوشاندن آن با آجر یا کاشی های سرامیکی، یا انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه. بهترین کار این است که دیواری را که بیشتر دیده می شود برجسته کنید. به این ترتیب آشپزخانه شما از یک طرف سرگرم کننده تر می شود و از طرف دیگر باعث تحریک خلاقیت می شود.

رنگ‌های "a la carte": تک رنگ، رنگ‌های چاپی یا مد روز.

به طور معمول، ما آشپزخانه ها را به رنگ های روشن تر، به خصوص به رنگ سفید، انتخاب می کنیم. با این حال، این روند در سال های اخیر تغییر کرده است و افراد بیشتری به انتخاب پالت تیره برای کف، دیوارها یا مبلمان آشپزخانه خود می پردازند.

طرح‌های آشپزخانه با رنگ‌های تیره بسیار جذاب هستند و ظاهری مدرن‌تر و تازه‌تر ارائه می‌دهند. در آشپزخانه های کوچک، یک گزینه بسیار جالب ترکیب رنگ های روشن و تیره است.

به این ترتیب نور طبیعی را از دست نخواهیم داد. بنابراین، می‌توانید آشپزخانه‌ای را با سایه‌های روشن روی زمین و دیوارها انتخاب کنید و یک کانتر مشکی قرار دهید یا مبلمان تیره‌تر را در پایین و روشن‌تر را در بالا انتخاب کنید.

اگر زندگی را "سیاه و سفید" نمی بینید، از ترکیب رنگ نترسید: ریسک کنید و رنگ های سبز را روی زمین یا مبلمان وارد کنید، یا یک کاغذ دیواری چشمگیر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از دستگیره‌های کابینت برای افزودن لمسی متمایز یا همگن کردن فضای تک رنگ بسته به سلیقه خود استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به یک طراحی هماهنگ آشپزخانه، انتخاب رنگ یکسان برای مبلمان و کف آشپزخانه و وسایل در سایه متفاوت است.

انتخاب نور مناسب

آخرین نکته برای طراحی آشپزخانه رویاهایتان: همیشه چراغ های LED را انتخاب کنید، زیرا کارایی آنها بسیار بیشتر است، و برای هر منطقه کاری یک نوع نورپردازی را برنامه ریزی کنید، تا نور بیشتر در منطقه پخت و پز و نوری کمتر در فضای ذخیره سازی داشته باشید.

هفت روش ارزان برای اینکه کابینت آشپزخانه شما گران به نظر برسد.

  • ارتقاء کابینت: کابینت های خود را رنگی شاد کنید.
  • ارتقاء کابینت: دستگیره های برنجی را نصب کنید.
  • ارتقاء کابینت: پشت قفسه های شیشه ای کابینت را رنگ روشن کنید.
  • کاغذ دیواری داخل قفسه های شیشه ای اضافه کنید.
  • نصب لامپ زیر کابینت
  • فضایی برای ذخیره سازی هوشمند را در نظر بگیرید.
  • کابینت های خود را با قالب و آرک تزئین کنید.

طراحی کابینت های آشپزخانه با مجموعه ایوان سبز

گروه ایوان سبز با بهره گیری از طراحان حرفه ای خود و تیم اجرایی مجرب، فضایی را در آشپزخانه شما خلق می کند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص برای ساکنینش به ارمغان خواهد ‌آورد.

وظیفه ما آفرینش فضاست، فضایی که در عین زیبا و خاطره انگیز بودن، کارآمدی خود را از دست نمیدهد. طراحان داخلی ما با تنیدن اصول فنی و تخصصی معماری با اصول زیبایی شناسی و روانشناسی، فضایی را طراحی میکنند که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته های شماست.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی میباشد؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشد.

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

 منبع: https://interior-designer.ir/

 





:: برچسب‌ها: طراحی کابینت مدرن و کابینت کلاسیک , گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , طراحی کابینت آشپزخانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: